BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 4, 2011

..suratan syawalKu..

tulisan asal : 15 september 2010

notes : Facebook


Sesuatu yang tak disangka

Seringkali mendatangi kita

Itukah suratan dalam kehidupan

Atau hanya satu kebetulan

Kita asyik membicarakan

Persoalan hidup dan pilihan

Sedang kejujuran semakin berkurang

Masih tiada bertemu jawapan

Walau kita dihadapkan

Dengan berbagai pilihan

Mengapa sering terjadi

Pilihan tak menepati

Hingga amat menakutkan

Menghadapi masa depan

Seolah telah terhapus

Sebuah kehidupan yang kudus...

_______________________________________________________________

~~ya Allah ya Tuhan ku..

hanya padaMu aku memohon pertolongan..

andai ini ujian dariMu untukku..

aku redha...aku pasrah...aku beriman kepadaMu....ya Rabbul Izzati...

di bulan penuh keberkatan dan mulia ini..

aku tetap akan mensyukuri nikmat ujianMu..

walau pahit untukku telan..

walau tersayat hatiku mengenangkan...

walau air mataku mengalir laju...

walau kelat terasa senyumanku..

~~aku yakin ya Allah..

Engkau Maha Mengetahui segalanya...

apa pilihan yang baik...apa pilihan yang buruk untukku...

sesungguhnya aku hambaMu yang lemah...

tiada kuasa apa..

~~berilah aku kekuatan..

moga setiap yang berlaku ada hikmahnya.....aaamiinnnn~~

TABAHLAH HATI !

0 comments: